Hej derude,

Håber I har haft en dejlig jul fyldt med glæde og kærlighed – samt alt det, der nu ellers hører til!?

Jeg ved, at der har været lidt stille her på bloggen siden vi rejste til Thailand. Det er løgn, der har været meget stille. Et enkelt indlæg er det blevet til. Det er jeg ked af. Jeg havde regnet med, at jeg ville være ret aktiv herinde, og det gav jeg vist indtryk af på forhånd. Men det skete ikke. For da jeg først fik ferie og tid til at mærke efter, så kunne jeg mærke, at jeg virkelig havde brug for at trække stikket og puste ud. Så det har jeg gjort. Jeg har nydt livet, slappet af i solen, spist god mad og drukket vin med min elskede, været ude at opleve lidt af Thailand og boblet rundt i vores jacuzzi. Og jeg har gjort det hele uden dårlig samvittighed. Jeg var nødt til at lade op. For kunne pludselig mærke, hvor medtaget jeg var ovenpå et virkelig travlt arbejdsefterår. Nu føler jeg mig efterhånden ovenpå igen. Jeg er glad for, at jeg for en gangs skyld lyttede til mig selv og bare nød ferien i fuld drag sammen med min kæreste – uden at tænke på, at jeg også lige burde. Det har været godt til mig.

Og lad mig så lige sige. HOLD NU OP EN DEJLIG FERIE VI HAR OS! Det har været fantastisk. Lige os. Og lige det vi havde brug for. Der har været masser af afslapning, solbadning, badning, boblebad og bobler/vin. Vi har grillet på vores tagterrasse og spist god mad på restauranten, vi har spillet tennis, læst bøger, set film, snakket, holdt i hånd, grinet, kysset, talt fremtid, pjattet, holdt anderledes jul sammen og så har vi været på ture i Hua Hin, lokalområdet og længere væk. Det hele har været fantastisk. Der er kun et men, og det er, at dagene forsvinder alt for hurtigt! Det er vores sidste dag her på resortet i dag, i morgen rejser vi til Bangkok, hvor vi har 3 dage til at udforske byen, samt fejre nytår – bare os to. Og jeg glæder mig! Helt vildt! Det er mere tanken om, at ferien allerede snart er ovre, der bider lidt. For det er vi da bare slet ikke klar til! Overhovedet ikke. Vi har det alt for godt her i ferieland – vi nyder, at vi har tid til hinanden på et helt andet niveau, når vi er på ferie. Præcis som de ferier vi har haft til Sri Lanka og Indien. Der er tid til bare at være. Sammen. Og vi elsker det. Så nu vil jeg prøve at skubbe de dumme tanker om, at ferien lakker mod enden så småt, helt og aldeles væk og så bare nyde de dage, der endnu er! For de bliver helt sikkert skønne.

Og med de ord, så er jeg vist klar til at vise jer en mindre billedstorm her fra vores ferie i Thailand – et sted vi gerne vil tilbage til. Det er vi allerede sikre på!

En god bog, sol, en solseng og 3 skridt til poolen – så bliver det ikke meget bedre.

Den smukkeste udsigt fra vores tagterrasse her på resortet <3

Fuldstændig fantastisk Phad Thai!

Den kongelige pavillion ved Hua Hin’s togstation – virkelig flot og farverig! Og to glade turisttyper.

Et glimt af et fint kinesisk tempel i Hua Hin.

POOLTIME.

Julekalender, rødvin, snebolde og ham, jeg elsker. Så blev det alligevel en smule julet i Thailand.

Et fint gulv.

Mere afslapning ved poolen.

To glade scooter-typer på tur. Den havde jeg ikke lige set komme. At jeg skulle på scooter i den Thailanske trafik, men det gik fint med at køre i den venstre side. Og det var en fantastisk hyggelig og flot tur, vi havde os. Lars og jeg. I lokalområdet.

Vi så fantastiske landskaber.

Fine templer.

Små fiskeribugter.

Vi så også den mest fantastiske grotte med en vidunderlig smuk pavillion/tempel – skabt for mange år siden. Turen dertil er hård og lang – med mange trin op og ned af et par bjerge, men det er det hele værd. Synet er så specielt.

Der var flere fine landskaber.

Vi så også denne hellige og flotte statue. Alt på en dag!

Efter en oplevelsesrig dag på scooter slappede vi af i vores jacuzzi med en flaske bobler – sådan burde alle dage slutte!

Juleaften og juleselfie. Vi havde en god dag med rar frokost, massage, skypesamtaler med vores forældre og julemad på resortet om aftenen. Men det gjorde lidt ondt i mit hjerte, at jeg ikke var sammen med mine forældre og julestemningen indfandt sig aldrig helt. Men jeg kan godt lide at fejre jul med min kommende mand, kan jeg konstatere. De fine øreringe, jeg har på, er en julegave fra mine forældre <3

For julegaver fik vi – både af vores forældre og hinanden. Det var ret hyggeligt. Og jeg fik simpelthen de skønneste gaver! Jeg er ret heldig.

Julesnolder, vingummier og lakridser – vi har det hele :)

Igår var vi på tur hele dagen, hvor vi både så krigskirkegårde og broen over floden Kwai – som vi også gik henover. Det var virkelig specielt. Flot. Stort. Uhyggeligt – når man tænker på historien. Så vi fik et lille sus af historien.

Vi så også toget køre over broen – de kalder banen for Death Railway.

Og så var vi en tur i et tigertempel, hvor vi fik lov til at komme helt tæt på de store kattedyr.

I dag har vi nydt den sidste dag med afslapning i solen, mens vi har planlagt vores dage i Bangkok – eller i hvert fald forsøgt på det :)

Vi har boblet i jacuzzien med en kold flaske hvidvin.

Og spist dansk smørrebrød med rigtigt rugbrød! En luksus uden lige, når man til daglig bor i udlandet :)