Så er vi i Thailand

Så er vi landet godt i Thailand og har allerede nydt den første hele dag i vores fine lille villa, der ligger på Oriental Beach Pearl Resort et stykke udenfor HuaHin. Her er lækkert! Villaen, der skal være vores hjem de næste 8-9 dage, er fin og lys, og vi har den lækreste tagterrasse med spisehjørne, grill (udendørs køkken), jacuzzi og liggestole. Og vi skal kun 3 skridt udenfor vores villa for at hoppe i poolen. Det er luksus. Og jeg er ret sikker på, at vi ikke kunne have fået bedre rammer til at slappe af i. Vi er i hvert fald ret så glade.

Resortet har også egen restaurant – der laver både thaimad og danske retter, så Lars er i himlen ved udsigten til, at han kan få karbonader. Jeg glæder mig mere til Phad Thai og andre lækre thai retter. Om end jeg nok gerne er med på en gang smørrebrød en dag – for det serverer de også!

Ud over de lange, lækre pools, der indbyder til både afslapning (måske især i det område med poolbar) og svømmetræning, så er der faktisk også et lille træningsrum, så der er ingen undskyldning for ikke at kunne få rørt sig lidt. Vi var da også allerede igår nede at bruge det – redskaberne er ikke alt for pigevenlige, da mange er meget tunge, men det er ganske okay.

Vi brugte hele vores fredag på at rejse – og med lidt forsinkelse blev turen ekstra lang, men nu er vi her og vi nyder det. 2 ugers ferie. Det er fantastisk. Igår startede vi dagen med morgenmad i restauranten, da det er inklusiv, og så gik vi ellers hjem og lagde os på vores tagterrasse og nød solen, mens vi hvilede og læste lidt. Da det blev frokosttid gik vi ned på restauranten og fik lidt mad, hvorefter vi trænede lidt, tog en svømmetur og så gjorde vi os klar til at komme ud at handle ind, så vi havde lidt proviant selv.

Om aftenen havde vi bestilt en grillpakke, så vi kunne grille oppe på vores terrasse, og jeg siger jer, det var helt fantastisk hyggeligt. Maden var lækker. Vejret ganske mildt. Og det var bare skønt at sidde sammen med ham jeg elsker i flere timer at spise, drikke vin og snakke. Men så kunne vi heller ikke mere – kl 10.30 var det rent godnat for mig. Vi var kommet sent i seng aftenen før og havde været tidligt oppe, og da der er 3 timers forskel på Thailand og Dubai (6 hjem til Danmark), så var der lige lidt, der skulle indhentes, så jeg fik en dejlig lang nats søvn, og føler mig lidt mere frisk i dag, det må jeg sige. Og ikke mindst klar til endnu en feriedag her i Thailand. Lige nu sidder Lars og læser til eksamen, mens jeg blogger lidt – vi fik en del sol igår, så vi tager lige en dag lidt mere i skyggen. Dog sidder vi ude på en lille altan, der vender væk fra solen – lækkert vi kan være ude, selvom vi ikke lige vil have sol i dag.

1 Comment

1. Hvem der bare var med; ). Det hele ser og lyder lækkert. God ferie til jer. Kæmpe krammer fra mor