Postkort fra Kerala, Indien – vol. 2

Ih hvor det lettede at fortælle vores glade nyheder. Nu kan jeg åbent vise min glæde – og min ring. Og det er altså virkelig skønt. Derfor fejrer jeg det med endnu et postkort fra Kerala (du finder første postkort her). Denne gang fra vores sidste dage dernede – hvilket også indbefatter den dag Lars friede til mig ;)

Efter vores dage i Periyar kørte vi efter en tidlig morgenmad mod Alleppey, hvor vi skulle finde den husbåd, der skulle sejle os rundt i de berømte Backwaters i et par dage. Da vi ankom blev vi mødt af vores kaptain og vores private kok. Begge smilende og søde – og lidt generte. Vi blev vist om bord på den hyggeligste lille husbåd, som skulle være vores private hjem de næste par dage. Vi var glade – for den var så fin og perfekt. Vi blev budt velkommen med blomsterkranse og kokosnødder, og så sejlede vi ellers ud. Allerede efter 5 minutter var vi ude af den værste trafik fra “havnen” og vi kunne straks se, at det blev en smuk tur. For hold nu op, hvor er der smukt! Det gav pludselig mening, at Indiens Backwaters er så berømte. Naturen er virkelig smuk. Og man kan følge almindelige menneskers hverdagsliv i glimt – der fra båden, alt imens man stille sejler forbi. Det er så fredfyldt. Så smukt. Så fortryllende. Vi sank straks ned i en nærmest meditativ tilstand af ro, og det var lækkert.

Da vi nåede frokosttid lagde vi til land, og så blev der ellers serveret den helt store frokost med ikke mindre end 6 forskellige retter inkl. fisk – alle traditionelle retter fra Kerala – og hold nu op, hvor var det godt! Så lækkert og helt frisklavet. Uden at lyve, så var al den mad, vi fik på båden de to dage, det bedste mad, vi fik! Og vi fik altså kun god mad. Så det siger en del.

Efter frokost sejlede vi ud igen, og der var igen tid til bare at sidde og stirre ud på naturen og livet, der gik sin gang på bredderne. Det var fantastisk. Der var også tid til at læse, sludre og bare holde lidt i hånd. Vi havde et kort stop, hvor vi købte friskfangede kæmperejer, som vores kok ville forberede til vores aftensmad. Ellers sejlede vi bare langs kanalerne indtil kl. 17.30, hvor vi lagde til for natten. Kokken og skipperen fortalte, at de ville gå en lille tur inden aftensmaden, og de foreslog os at gøre det samme. Hvilket vi syntes, var en god ide. Så vi begyndte at gøre os klar. Men lige inden vi forlod vores værelse (der skulle jo lige hentes kamera osv.), så var det, at Lars overraskede mig med det fineste frieri nogensinde (det kan du læse mere om lige her) – og vores gåtur i solnedgangen var mere end magisk. Vi var helt høje på kærlighed og glæde – og jeg var nok også lidt i chok! I hvert fald er det nok den allerskønneste gåtur, jeg nogensinde har været på – der var kyssen, holden hånd, krammere, fnisen, og masser af smukke farver (og det var ikke blot fordi vi gik på en lyserød sky!).. Da vi vendte tilbage til båden, var kokken klar med endnu et overdådigt måltid. Blandt andet vores kæmperejer, der var tilberedt himmelsk lækkert! Så vi fejrede vores forlovelse der på båden – bare os to – med rejer, Tuborg Guldøl og med alle lydene fra skoven som lydtæppe. Det var perfekt.

Dagen efter nød vi vores lyserøde kærlighedsboble og endnu en skøn dag ombord på vores fine lille husbåd, hvor vi ikke lavede andet end at kigge, læse, slappe af, hygge, spise og så havde vi nogle små stops, hvor vi blandt andet så en fin kirke.. Det var simpelthen balsam for sjælen.

Efter endnu en nat, var det på tide at vende tilbage til fastlandet – desværre for vi kunne sagtens have brugt endnu et par dage derude på de dejlige Backwaters. Vores søde driver ventede på os i havnen, og så satte vi ellers kurs mod det sidste hotel, inden vi skulle hjemad igen. På vejen holdt vi ind ved en flot strand, hvor vi fik ringet til mine forældre og fortalt den store nyhed – til min mors store overraskelse og glæde. Min far var knap så overrasket, for Lars havde nemlig spurgt ham om lov, da de var på besøg. Hvilket, jeg simpelthen synes, er så fint.

Vi mødte også en rigtig arbejdselefant med dens mahout (passer), og vi fik lov til at fodre den med elefanter. Det var så sjovt. Jeg er vild med elefanter, og det var stort at fodre en, der ikke er en turistmagnet, men bare en almindelig arbejdselefant.

Endelig endte vi ved det sidste hotel, som vidste sig at være det fineste lille resort, der ligger i kanten af de berømte backwaters, og vi skulle derfor med en lille kano derover. Vi fik den hyggeligste lille hytte. Der var tid til massage. God mad. Hygge. En tur ud på vandcykel. Alt var skønt. Desværre var jeg uheldigt og gled op ad trappen til vores hytte og slog min fod og mit knæ ret meget (har stadig en smule ondt her en måneds tid  senere).. Men ellers var det vidunderligt. Og vi sluttede vores rejse af med en omgang butterchicken – en af vores all time indiske favoritretter. Det var godt.

Tidligt næste morgen gik turen mod lufthavnen. Og vi sad begge med en lyst til at stikke af. Vi var og er blevet forelskede i Kerala.

Vores hyggelige lille husbåd – der bare var vores :)

Velkomst på båden bestod af fine blomsterkranse og kokosnødder

Lars hyggelæser

Den smukke blomsterkrans

Indiske kvinder der bader og vasker tøj

Eftermiddagshygge med lokale Kingfisher øl, syrlinger, lakridser (til Lars) og gode bøger..

Fantastisk smuk natur og farver

På gåtur umiddelbart efter vi var blevet forlovet – farverne var så smukke. Og det var altså ikke bare fordi vi var så lykkelige og glade.. Se selv!

Lykkelige og høje på kærlighed står vi her helt nyforlovede <3

Endnu et stemningsbillede fra vores gåtur

Et sløret billede fyldt med kærlighed og overstadig lykke!

De mest fantastiske kæmperejer nogensinde. De var så lækre!

Vi fejrede forlovelsen med rejer og guldøl. Det var helt perfekt og meget os.

At vågne til sådan en udsigt <3

Endnu et stemningsbillede

Jeg elsker de mange farver, man finder overalt i Indien. Det er fantastisk. Opløftende. Det glæder både øje og sind!

Den fine kirke vi besøgte, mens vi sejlede rundt

Vi var lettere imponerede over alt det, Inderne kunne fylde i deres små både.

DSC_0014 1

Den bro sejlede vi under – jeg troede først ikke, at vi kunne være der, men det gik fint… Måske jeg troede, at båden var højere end den var… Haha! Ville ikke være første gang ;)

DSC_0028 1

Solnedgangen skabte endnu engang de mest fantastiske farver.

Lige endnu et glimt af den fantastiske udsigt og solnedgang.

DSC_0070 1

Stranden hvor vi fortalte mine forældre om forlovelsen. Der var smukt.

TukTuk’s og glitter.. What’s not to like?

DSC_0082 1

Den sødeste arbejdselefant nogensinde. Meget blid. Jeg elsker elefanter – Lars er lidt mere tilbageholden (læs: bange)..

DSC_0096 1

Og den søde elefant elsker bananer <3

DSC_0121 1

Vores fine hytte den sidste nat

DSC_0128 1

DSC_0148 1

Afslapning… Og ja, mit knæ ser lidt underligt ud, da dette er efter mit styrt, hvor det hævede op på indersiden… Men hey, sådan kan det jo gå, når man er en lille klodsmajor. Hahah.

Det var det. Anden omgang billeder fra vores vidunderlige ferie til Indien. Jeg kan kun anbefale at tage til Kerala! Der er uforholdsmæssigt smukt, maden er vidunderlig, menneskene så søde. Det er en oplevelse for livet. På den allerbedste måde.

2 Comments

1. Jeg bliver nødt til at sige, du skriver så man skal bare læse videre. Knus fra mor