Nu er det snart halvanden uge siden, at vi kom hjem fra den mest fantastiske ferie i Indien, og så er det vist ved at være på høje tid med et lille postkort til jer. Det har jeg jo lovet jer – af flere omgange. Og jeg vil da også hellere end gerne dele lidt ud af vores tur til Kerala, Indien.

Det Sydindiske område Kerala bliver også kaldt “God’s own Country” – og det forstår man godt, når man har været der. For hvor er der fantastisk. Smukt. Grønt. Og bare helt vidunderligt. Jeg er blevet lidt småforelsket i området, og vil helt sikkert gerne tilbage dertil. For 1 uge var helt klart ikke nok til at udforske alle de fantastiske steder, som Kerala kan byde på. Jeg havde (og har) det på samme måde, da vi sidste forår kom hjem fra en ferie på Sri Lanka. Der er bare noget specielt over begge steder. Noget udefinerbart. Men vidunderligt. Der tiltaler os – meget. Så vi vil tilbage, ja vi vil.

Vi startede vores ferie med et døgn i hovedstaden Cochin, hvor vi blev indlogeret på det skønneste lille boutique hotel, Spice Fort, der har til huse i en bygning, der har mere end 100 år på bagen. Og man kunne mærke sjælen og historien – også selvom værelserne var moderne og lækre, for man havde restaureret hele stedet med omtanke og bevaret alt det, der kunne bevares. Her fik vi vores første fantastiske indiske måltid – og de billige priser gik for alvor op for os.

Vi fik set de gamle kirker (både katolske og jødiske), vi fik set de kinesiske fiskenet, som inderne rent faktisk bruger til at fange fisk – hver eneste dag, og vi oplevede trafikkaosset og de mange mennesker. Det var skønt. Og en god modsætning til resten af vores tur – faktisk.

Efter Cochin kørte vores guide/chauffør os til udkanten af Periyar’s store skove, hvor vi havde to overnatninger på et hyggeligt lille resort, hvor vi havde et lækkert værelse (igen). Den første eftermiddag fik vi slappet lidt af, inden vi var ude at se noget traditionel kampkunst – overraskende underholdende. Næste morgen var vi tidligt oppe, for vi skulle på trekkingtur og bamboo rafting i Periyar’s skove. Det var en oplevelse af de store. Alle lydene. Alt det grønne. Dyrene. Blomsterne. De 3 rangers som vi to små mennesker fik tildelt – for der var jo altså tigere i reservatet, så vi skulle jo beskyttes (også selvom der kun var blevet spottet en enkelt tiger i lang tid – altså der holder mere end 45 voksne tigere til i skovene, så ideen om beskyttelse er god nok, men de er virkelig sky, og området er enormt, så de ses meget sjældent. Faktisk havde den ene ranger, som havde været der i 3 år, kun set tigere 4 gange). Vi gik omkring 11 kilometer op og ned af mere eller mindre fremkommelige stier, og så havde vi lige et break på vejen, hvor vi sejlede rundt på en bambustømmerflåde. Hvilket også var en stor oplevelse. Og selvom vi hverken så tigere eller elefanter, så så vi aber, kæmpeegern (og de er virkelig store), masser af eksotiske fugle og et par små bambier. Så turen var en succes.

Om eftermiddagen var vi på tur i en jeep til forskellige helt fantastiske udsigtspunkter i bjergene. Der var grønt overalt. Søde lokale. Temarker. Køer. Fugle. Og mere natur. Vi elskede det.

Det fine poolområde der hørte til Spice Fort i Cochin. Et boutique hotel med tilhørende organisk restaurant, som virkelig er et besøg værd, og et sted vi gerne boede igen!

Et glimt fra vores hotelværelse på Spice Fort, vi boede på det værelse, der hed Garlic. Jeg kunne godt lide den detalje, at alle værelserne havde navne efter krydderier. Det var så gennemført, nu stedet hedder Spice Fort.

At det viste sig til, at vi boede på Princess Street, gjorde kun det hele endnu bedre. Når man nu normalt bor i Princess Tower, så bliver det jo ikke mere passende. Hahah ;)

De berømte kinesiske fiskenet – som bruges flittigt. Ret fascinerende at kigge på, faktisk.

En banansælger i Cochins gader. Straks fik jeg lyst til at synge: “køb bananer, køb bananer her hos mig”.

I Periyer’s udkant boede vi som sagt på et lille resort, hvor vores værelse var at finde blandt deres Jungle Cottages – så hyggeligt et navn. Nårh ja, og så var der søde henstillinger om, at man ikke fodrede evt. vilde dyr, som måske forvildede sig ind på resortet. Vi så nu ikke nogen. Men dyrelyde var der. Så vi håbede lidt, at en abe ville banke på. Det skete ikke.

Men vi fik set aber. Så snart vi kom til Periyer’s skovkanter. Og de er altså kære.

Prøv lige at se på den lille fyr. Nurh han/hun er sød!

Vores 3 rangere ude i skoven – den ene med gevær.

Et kæmpeegern!

Lars og jeg lige inden vores tur ud på bambustømmerflåden <3

Så fantastisk smukt var det, der hvor vi skulle sejle!

Om eftermiddagen så vi blandt andet mange temarker på vores jeeptur.

Teplukkere, der venter på at blive samlet op efter endt arbejdsdag.

Grønne træer og bjerge overalt.

Fantastisk udsigt. Det var så smukt, at jeg helt tabte vejret.

Resten af turen får I i det næste postkort fra Kerala, Indien, og der kommer det især til at handle om vores skønne dage på en lille, hyggelig husbåd, hvor vi boede, mens vi sejlede rundt i de berømte Backwaters.