Påsketur til Fujairah – glimt

Som jeg fortalte i fredags, så tilbragte Lars og jeg påskeweekenden i Fujairah. Det var simpelthen den dejligste weekend. Afslappende, hyggelig og med masser af kærestetid. Batterierne blev virkelig ladt op. Og det var tiltrængt, kunne jeg mærke. Nogle gange er det sundt lige at standse op og trække vejret helt ned i maven. Det gjorde jeg i weekenden. Faktisk kom jeg så meget ned i gear på de par dage, at det var hårdt at sparke mig selv i gang mandag morgen, da arbejdet kaldte igen.

Fredag formiddag kørte vi hjemmefra, og vi landede i Fujairah lidt over 12. Egentligt kunne vi først tjekke ind på hotellet (Concorde Hotel) kl. 15, men vi tog chancen, og de var så søde i receptionen, så vi fik lov til at tjekke tidligt ind. Hvilket betød, at vi efter en hurtig frokost kunne smide os ved poolen. Her nød vi solen, livet og hver vores bog i et par timer. Så snuppede vi et karbad og lidt mere læsning, inden vi tog ud for at spise aftensmad.

Vi endte på McGettigans. Jeg havde ikke de store forventninger. For selvom vi begge gerne ville have noget enkelt, så er den McGettigans, jeg har været på i Dubai virkelig en bar – støjende og røgfyldt. Ikke lige et sted jeg ville komme for at spise. Så jeg blev meget glædeligt overrasket, da vi fandt denne McGettigans i Fujairah faktisk var ganske stille – og med et fint røgfrit spisehjørne! Og så var maden virkelig god! Jeg fik pankorejer og fritter til hovedret, og en lemon tart med raspberry coulis til dessert (sammen med en dejlig mojito). Virkelig lækkert. Og så var der faktisk rigtigt rart der. Så det var en succes. Og en god afslutning på vores første dag.

Lørdag stod vi tidligt op, og efter en dejlig morgenmad på hotellet, kørte vi mod Sandy Beach Hotel and Resort, der ligger ud for Snoopy Island. Stedet man tager til for at snorkle her i området. Der er nemlig masser af fisk ved korelrevet, som Snoopy Island egentligt er. Vi ankom lidt over 10, og skyndte os at få købt dagspas til stranden, så vi kunne komme i gang med at slappe af. Hahah.

Vi fandt hurtigt et par strandstole, og så lod vi ellers solen varme vores kroppe godt op, mens vi lige læste lidt mere i vores bøger. Og så var det endelig tid til første omgang snorkling! Vandet var en smule koldt. Men man vænnede sig hurtigt til det, og så var det ellers bare der ud ad. Allerede på vej ud til Snoopy Island mødte vi en hel del fisk – de sjoveste var en kæmpe stime af små sølvhvide fisk, der hoppede op af vandet! Virkelig sjovt at opleve. De var ligesom flyvefisk. Men tror flyvefisk normalt er større? Ved det dog ikke. Og sjovt var det. Da vi nåede selve korelrevet, var der fyldt med både små og store fisk i alverdens farver. Virkelig fint!

Resten af dagen gik med mere solbadning, læsning, frokost på den lille cafe, hvor jeg fik en særdeles god tunsandwich og lemon mint juice, mere snorkling og afslapning. Da vi besluttede at køre hjemad mod hotellet kl. 16.30, var det som om, at dagen havde varet forevigt! Er I klar over, hvor rar den følelse er? Den er vidunderlig!

Vi har ikke boet på Sandy Beach Hotel (der var fuldstændig optaget de dage), og jeg ved, at det er et ældre hotel uden den vilde luksus, men selve området var altså vildt hyggeligt! Så vi tror nok, at vi vil bo der, næste gang vi vil til Fujairah for at snorkle. For det er bestemt ikke sidste gang, vi skal det!

Om aftenen havde vi besluttet endnu engang at bruge vores Entertainer app, og havde derfor besluttet os for at spise på en buffet restaurant på det nærtliggende Hilton hotel, men der blev vi skuffede. Maden var fin nok, men der var ikke så meget at vælge imellem (vi er jo godt vant her i Dubai), og selve restauranten var ikke særlig hyggelig heller. Så havde vi ikke kunnet få rabat, så havde jeg nok været lidt øv over det! Men vi delte en flaske rødvin, mens vi sad og hyggesnakkede og det gjorde det hele meget bedre. Nårh ja, vi så også fodbold på Hilton, Lars’ hold spillede, og de viste kampen på Central Bar, som til gengæld var ganske hyggelig! Men ellers så blev jeg skuffet over standarden på dette Hilton Hotel – altså jeg håber, at de har andre og bedre restauranter på området! For man plejer da at få en rimelig standard på Hilton, gør man ikke?

Nå, men anyways, vi havde en god aften! Og næste morgen mæskede vi os endnu engang i Concordes virkelig fine morgenbuffet! Bagefter læste vi lidt på værelset (da vi havde fået nok sol lørdag – man skal jo huske at passe på!), inden vi pakkede sammen og vendte næsen hjemad.

Jeg blev desværre køresyg på vej hjem, hvilket jeg ellers virkelig sjældent bliver, så det var lidt en nitten afslutning på en ellers helt fantastisk dejlig og afslappende weekend! Så jeg kan kun anbefale alle en tur til Fujairah, nærmere betegnet Snoopy Island/Sandy Beach for at snorkle og slappe af. Der er skønt!

2 Comments

1. Ihhhh Hvor ser det bare hyggeligt ud :-)

• jewelryandlife

20/04/2015 at 5:56

Det var også virkelig hyggeligt – og afslappende ikke mindst :)