Så er der lige straks gået endnu et år. Kun 2 små dage er der tilbage af 2014. Hvilket betyder, at vi snart byder et helt nyt og uskrevet 2015 velkommen. Det er altid spændende at tænke på, hvad det nye år mon vil byde på af gode ting. Og så er det vidunderligt at tænke tilbage på alle de gode ting, der er sket i det forgangne år. Det har jeg altid gjort. Kigget tilbage. Altså på alle de gode ting. Det tror jeg nemlig er sundt. For det er så let at glemme alle de gode ting, store som små, når hverdagen drøner derudaf med pligter, arbejde, udgifter og alt det andet. Men hvis man lige stopper op et øjeblik og kigger tilbage. Så vil man se, at året har budt på mange små, lykkelige øjeblikke, der giver livet det glædesglimmer, vi har brug for. Og det er dem, vi skal huske! Jeg har de sidste par år skrevet alle de gode oplevelser ned undervejs, og ved I hvad? Det bliver faktisk til mange i løbet af et år. Og så har jeg ikke engang medtaget alle de gode ting. Er der noget mere livsbekræftende end at opdage, hvor mange dejlige ting, man faktisk har oplevet på et enkelt år? Det gør i hvert fald mig glad. Og jeg elsker at mindes både de store og små ting.

Da jeg sad og kiggede tilbage fik jeg lyst til at dele mine 3 største oplevelser i 2014 med jer. Og der var faktisk mange fantastiske oplevelser at vælge imellem, men det lykkedes mig at udvælge nogle stykker. For der var trods alt et par oplevelser, der stod lige mere ud end andre. Så her kommer min top 3:

1. Vores fantastiske ferie på Sri Lanka.

I maj tog Lars og jeg på ferie på Sri Lanka – og det var en helt fantastisk oplevelse! Faktisk blev det en helt drømmerejse, I ved, en af den slags rejser, hvor alt bare klapper og er helt perfekt. Det man altid drømmer om, men som sjældent holder helt. Men her gjorde det. Og mere til. Vi kom totalt nyforelskede hjem – både i hinanden og i landet!

Vi var afsted i 8 dage, og vi var på rundtur rundt på Sri Lanka. Vi havde hyret en privatchauffør med bil, der skulle køre os rundt alle dagene, og det var det perfekte valg (mega lækkert med privat bil, hvor vi kunne fylde godt, og efterlade alle vores ting når vi skulle se ting)! Vi fik den sødeste chauffør, Glen, som kendte øen som sin egen baglomme. Han var sød og meget fortællende (på et skide godt engelsk), og så fandt han de fineste steder til os, hvor vi skulle overnatte. Vi havde skrevet med ham, om hvad vi gerne ville se, og så planlagde han og fandt overnatning. Han sørgede også for, at vi fik set en masse ekstra og at vi fik prøvet en masse lokale specialiteter. Så hvis nogen af jer nogensinde skal til Sri Lanka, og vil have en chauffør, så anbefaler jeg Glen! I kan bare skrive og få hans mailadresse af mig.

Som sagt, så havde vi planlagt en rundtur for at opleve så meget som muligt, og det lykkedes os. Vi fik set utroligt meget. Og Sri Lanka byder virkelig på meget! Der er så meget smukt natur, så mange dyr, så mange kulturelle seværdigheder, en fantastisk gæstfrihed og virkelig lækker frisk frugt og god mad. Sri Lanka er stedet! Og her er lidt af det, vi oplevede:

Vi så blandt andet de sødeste elefanter fra Pinnewala Elephant Orphenage bade i floden, der lå lige ved siden af vores hotel. Så vi sad ude på hotellets restaurant og nød en god frokost og en kold øl, imens elefanterne hyggede med at lege og bade i vandet. Hvor heldige var vi lige?

lars og jeg på sri lanka 2014 - pinnewala elephant orphenage

Vi tog også turen op på toppen af The Sigiriya Rock. Og hold nu magle en fantastisk udsigt vi blev mødt af deroppe. De 1200 trin op i middagsheden var hårde (!), men det var det hele værd. Så smukt og imponerende! Og ja, det er ruiner fra en gammel kongeborg, der er på toppen.

lars og jeg på sri lanka 2014 - sigiriya rock

Vi var også forbi Ella, hvor vi boede med den smukkeste udsigt nogensinde! Det her var udsigten fra vores terrasse. Smukkere natur skal man lede længe efter. Vi var også på vandretur rundt om Ella, og wow hvor var der bare smukt.

lars og jeg på sri lanka 2014 - udsigt ud over ella' Vi var også på safari i Yala National Park, hvor vi bl.a. så masser af vilde elefanter (elsker elefanter, så det var meget stort for mig, at vi oplevede så mange elefanter over det hele), aber, forskellige fuglearter, bøfler, hjorte, krokodille og endda en leopard, der gemte sig oppe i et træ. Det var en rigtig stor oplevelse.

lars og jeg på sri lanka 2014 - yala national park safari

Vi afsluttede vores fantastiske tur rundt på Sri Lanka med et strandophold ved Mirissa. Her nød vi den helt fantastiske strand, solen og det lige at slappe lidt af – og det gav da også en fin tan! Her kan man se udsigten fra hotellets restaurant (som lå ved stranden – nærmest på stranden), den lækre strand og ikke mindst udsigten fra vores terrasse ud over poolen og stranden. Lækkert, ikke?

lars og jeg på sri lanka 2014 - strandophold ved mirissa

Dette var blot nogle af de fantastiske ting, som vi oplevede på vores rejse. Det var simpelthen vidunderligt: stederne, maden, dyrene, menneskene, stemningen – ja det hele var bare smukt! Og vi vil begge gerne af sted igen.

2. Besøg af min bedstemor og mine forældre her i Dubai

I foråret fik vi besøg af min bedstemor og mine forældre og det var bare en af de allerbedste uger, jeg har haft hernede! Det var nemlig rigtig stort at få lov til at vise min bedste Dubai. For er der noget Dubai er, så er det anderledes end Danmark. Vi havde en uge sammen fyldt med helt fantastiske oplevelser. Og jeg nød bare at have en masse kvalitetstid sammen med min familie (havde nemlig taget hele ugen fri fra arbejdet).

Vi var både ude i det gamle Dubai med krydderisouk og guldsouk, og vi sejlede over floden i en abra. Vi var til fredagsmarked i Safa Park, og ude at se både Dubai Mall og Mall of the Emirates. Der var ture til stranden og til poolen. Vi var inde og se det dansende springvand, ude at shoppe og på dinnercruise en aften i Marinaen. Men en af de allerstørste oplevelser for os alle var, da vi var til High Tea (afternoon tea) på Atmosphere, der ligger på 123. etage i Burj Khalifa (verdens højeste bygning)! Det var virkelig specielt at sidde så højt oppe og drikke te og spise utroligt lækre minisandwiches, tærter og smukke og velsmagende kager. Udsigten var fantastisk. Maden ligeså. Og stemningen var hyggelig og lidt højtidelig, da der var en dame, der spillede smukt på violin hele eftermiddagen. Det var en virkelig god oplevelse. Og et minde jeg vil holde kært resten af mit liv.

hightea i burj khalifa med mor, far og bedste

mor, far, bedste og mig i burj khalifa

mor og far og bedste på besøg i dubai 2014

3. Koncert med the Rolling Stones.

2014 var også året, hvor jeg oplevede Rolling Stones live. Noget jeg har drømt om, siden jeg var et barn, der hørte Rolling Stones sammen med min far, når der skulle laves aftensmad. Så det var rigtigt stort. Og det er da også derfor, at koncerten havner på 3. pladsen. Fordi det var noget, som jeg ikke troede, at jeg ville komme til at opleve. Men det gjorde jeg. Og oplevelsen var endnu større, end jeg havde turde håbe.

For hold nu kæft, hvor var det godt! Den energi de kom på scenen med var så stor og så ægte, at publikum var med fra allerførste tone! Det var jeg også. Og det blev ved igennem hele koncerten. De spillede, sang og dansede røven ud af bukserne, og det lød fandens godt! Alle rockede med. Og sang med. Og jeg er dybt imponeret over, at de kan holde til det, de er jo ikke helt unge. Og så var det bare super fedt at se Mick Jagger live, han er bare for vild. Tror seriøst ikke, at den man kan stå stille bare to sekunder. Men det var fedt. En brag af en koncert! Ikke bare årets bedste koncert, men den bedste, jeg endnu har været til (selvom både Justin Timberlake og Take That kommer deropad)! Og jeg er endnu større fan af Rolling Stones efter koncerten! De er for vilde. Og fortjener virkelig respekt. Får jeg muligheden, så tager jeg gerne af sted igen :)

rolling stones koncert 2014 1

rolling stones koncert 2014

Det her var de 3 allerstørste oplevelser, men jeg/vi har været utroligt velsignede med fantastiske oplevelser her i 2014! Faktisk startede året på allerbedste vis med en fantastisk nytårsaften med de dejligste mennesker, som varede et godt stykke ind i d. 1. januar – så var året ligesom skudt i gang. Vi har ikke blot haft besøg af mine dejlige forældre og min bedstemor, men også af mine svigerforældre og min kusine – og det har været skønt! Vi har – foruden Rolling Stones – været til super fede koncerter med Justin Timberlake, Kings of Leon, Pharrell Williams og The Who. Vi har oplevet Formel 1 (som er en klar 4. plads over årets oplevelser) i Abu Dhabi og det var ubeskriveligt fedt! Vi har været på tur til Al Ain, hvor vi var i fin zoo og oppe på bjerget Jabel Hafeet. Vi har været i badeland på Atlantis. Vi havde en fantastisk sommer hjemme i Dk, hvor der var tid til at se næsten alle dem, der savnes så meget! Det var også året, hvor jeg fandt mig et nyt og spændende job, som jeg bare er rigtig glad for. Også på madfronten har vi haft nogle vilde oplevelser (i 2013 tog vi vores forældre med til fredagsbrunch på Burj Al Arab, også kendt som Sejlet), så 2014 var året, hvor jeg prøvede High Tea på Atmosphere i Burj Khalifa, lørdagstapasbrunch på El Sur med Lars, både jazz brunch og fredagsbrunch på Imperium på Jumeirah Zabeel Saray, flot 3 retters på La Parrilla på Jumeirah Beach Hotel og den helt uovertrufne, ekstravagante middag på Ossiano med Lars, hvor vi fejrede hinanden (nyt job til mig, Lars fik hans advokat-titel og så bare vores kærlighed (lidt plat, I know)) – en middag der var så fantastisk, og hver eneste ret helt vidunderlig fantastisk og i så specielle omgivelser, at den kommer ind på en 5. plads over de største oplevelser i 2014!